Guillermo del Toro ist bald wieder da. Vier Jahre nach seinem Oscar-Erfolg mit Shape of Water – Das Flüstern des Wassers meldet sich der Starregisseur zurück. Dabei handelt es sich um die Verfilmung des Romans Nightmare Alley, welches bereits im Jahre 1947 (in Deutschland unter dem Titel Der Scharlatanerschienen) verfilmt wurde. Während deutsche Kinozuschauer sich noch bis zum 27. Januar gedulden müssen, bekommt das US-Publikum bereits Mitte Dezember den Film zu sehen. Uns erreichten jetzt erste Kritikermeinungen zu Nightmare Alley.
Die ersten Meinungen fallen meist euphorisch aus. Neben Bradley Cooper und Cate Blanchett werden vor allem das Production Design des Films gelobt. Für viele ist Nightmare Alley in dieser Sektion bereits jetzt ein heißer Anwärter auf den Gewinn eines Oscars im kommenden Frühjahr. Die Tweets haben wir euch unten eingefügt. Besetzt ist der Film außerdem noch mitRooney Mara,Ron Perlman, David Strathairn, Willem Dafoe und Richard Jenkins. Und darum gehts:
Als der charismatische, aber vom Pech verfolgte Stanton Carlisle auf einem Jahrmarkt die Hellseherin Zeena und ihren Mann und Mentalisten Pete kennenlernt, wittert er seine Chance. Er nutzt die Gelegenheit, lernt von ihnen was er nur kann und nutzt sein neu erworbenes Wissen, um die wohlhabende Elite der New Yorker Gesellschaft der 40er Jahre auszunehmen. Mit der ihm treu ergebenen Molly, plant Stanton den gefährlichen Tycoon Ezra Grindle zu betrügen. Eine mysteriöse Psychiaterin soll ihm dabei helfen. Doch ausgerechnet sie könnte sich als seine bisher gefährlichste Gegnerin erweisen...
Erhöhen die Meinungen euer Interesse am Film?
Bradley Cooper will likely earn his fifth Oscar nomination for acting for #NightmareAlley.
There are two movies within #NightmareAlley. One makes Bradley Cooper a long overdue Oscar winner. The other puts another statue on the shelf of visionary director Guillermo del Toro. Could be one, none or neither for the Academy. At minimum, production design race ended tonight. pic.twitter.com/Eb0O7tKnM4
Nightmare Alley is all round brilliance. guillermo del toro has made an unbelievably beautiful and incredible film. The production design is breathtaking. The performances are a spectacle with Bradley Cooper delivering one of the best of the year.
I was very unimpressed with NIGHTMARE ALLEY. I don’t think so murky I can’t see actors’ faces — there’s a moment where I had to squint to see a black tap dancer — is noir. Dark shows, yes. Indistinguishable, no. It was too long, and Bradley Cooper didn’t do anything for me. pic.twitter.com/Ivg0QxSdvD
Guillermo del Toro’s #NightmareAlley is haunting & seductive in the way it draws you into its story about a man lost in his own long con. Steadily unsettling & wildly gripping by the end - the scenes between Bradley Cooper & Cate Blanchett are fantastic. Deliciously old fashioned pic.twitter.com/pcyYSGZX3U
#NightmareAlley is nice and dark and moody and twisty and Bradley Cooper is really good as a hustler who kisses half the cast while Cate Blanchett steals it as always but the real MVPs are Buffalo’s classic architecture, the steady snowfall, and its stunning production design.
Immaculately constructed, Searchlight has a ★★★★★ across-the-board #Oscars contender in #NightmareAlley, @RealGDT has done it again with Bradley Cooper’s career-best performance, stellar cinematography & flawless editing, last awards film in & it’s a massive, MASSIVE winner pic.twitter.com/HvULKz0hN8
Appropriate that Cate Blanchett looms over this crowd because she looms large in NIGHTMARE ALLEY itself, treating the film’s eye popping production design like it was all custom made for her femme fatale to slink on. She’ll slink on couches, on desks, on walls, on B Coop, on air
NIGHTMARE ALLEY rules. A film full of dark and stormy nights, freak shows, con artists, and Cate Blanchett seductively blowing cigarette smoke. Style out the wazoo here.
Not to be a geek about it, but I was certainly entranced by Nightmare Alley. Easy to grow drunk on the lush period aesthetic alone and not a weak link to be found in the entire ensemble. The first chunk of the story was particularly in tents.
NIGHTMARE ALLEY: What starts off as a confounding, skips-several-beats thing turns into Del Toro’s most beguiling English-language film. The trick: When Cate Blanchett enters the picture. (Warning: My TIFF crowd only politely applauded, and this hometown crowd usually goes nuts.)
#NightmareAlley is stunning. A beguiling slow burn that lands a breathtaking sucker punch of a third act. The ensemble cast turn in awards worthy powerhouse performances. The flawless cinematography and del Toro’s direction combined delivery up a rich and intoxicating treasure. pic.twitter.com/0RTzNWBBRi